Barevná typologie
Asi většina z nás, aniž by si to uvědomovala, si vybírá barvu svého oblečení intuitivně. Je to z velké míry dáno tím, že se zkrátka v takovém oblečení cítíme dobře, protože nám to tzv. "sedne".
Ale čím je to přesně způsobeno? Některé barvy nám zkrátka sluší více, protože harmonizují s barvou naší pleti.
Důvodem toho je barevný tón pleti. Ten je dán obsahem melaninu (hnědý pigment) a karotenem (oranžový pigment), které se nacházejí v kůži, vlasech a očích, a dále krevním barvivem (hemoglobinem), které prosvítá s větší nebo menší intenzitou kůží.
Podle toho, jaký máme výsledný barevný tón pleti, jestli teplý a červenooranžový (zlatavá, béžová, žlutohnědá) nebo spíš chladný a růžový, můžeme provést základní princip dělení na typy podle ročního období:
- jarní typ
- letní typ
- podzimní typ
- zimní typ
Jak poznáte svůj typ?
JARO
|
LÉTO
|
PODZIM
|
ZIMA
|
Po určení Vašeho barevného typu dle ročního období se následovně zjišťují Vaše osobní barvy.
Barevná typologie je individuální metoda poradenství, která za pomocí barevných šátků určí nejen Váš jeden ze čtyř základních barevných typů a to dle ročního období (jaro, léto, podzim, zima), ale také zjistí Vaše osobní barvy, a to především jejich:
- sytost (intenzita)
- jasnost (zářivost)
- podtón barev (teplé a studené),
Takto můžeme dosáhnout až dvanácti podrobněji řazených typů. Výhodou této metody je přímá komunikace při výběru odstínů barev, který můžete ovlivnit svým názorem a vkusem.
Konečným výsledkem barevné analýzy je paleta tvořená barvami, která přesně odpovídá Vaší osobnosti, profesi i postavení, zálibám a potřebám. Z poradenství vyplynou odstíny vlasů, dekorativní kosmetiky, oblečení a doplňků, které s Vámi harmonizují a současně zvýrazňují Vaši osobnost.
Získáte kartičku s paletou Vašich barev. Kartičku můžete použít při výběru oblečení, dekorativní kosmetiky nebo bižuterie a může se tak stát pomůckou při budování nového šatníku.
POSTUP
|
JAK NA TO ANEB VÝSLEDEK
|
Můj typ je LÉTO |
Tipy a rady
Nepodceňujte barevnou typologii - používáním správně zvolených barev, stylu oblékání a vhodné image lze dosáhnout úspěchů nejen v zaměstnání, ale i soukromí.